Forældresamarbejde - forældreinddragelse

Samarbejde, åbenhed og tillid

Vi vil gerne et tæt, åbent og tillidsfuldt samarbejde med forældre om deres barn og at vi er fælles om, at der er sammenhæng i barnets dag mellem hjem og børnehave.

Vi lægger vægt på daglig dialog med forældre, og vil gerne, at forældre fortæller om barnets tid hjemme på samme vis, som vi her i børnehaven vil fortælle om dagen her.

Vi forventer et forpligtende samarbejde, hvor personale og forældre kan afstemme forventninger og dermed skabe optimale vilkår til gavn for barnets udvikling, læring, trivsel og dannelse.

Samtaler i barnets børnehavetid

Alle forældre inviteres til en opstartssamtale – se under Praktiske oplysninger → Opstart.

Når barnet har gået i børnehaven i godt 3 måneder, inviterer vi til en trivselssamtale, hvor der tales om, hvordan opstart er forløbet, barnets generelle trivsel og om der er særlige områder, vi i fællesskab skal have fokus på i forhold til barnets fortsatte trivsel og udvikling.

Inden barnet indskrives i skole, inviteres forældre til en samtale, hvor der er fokus på barnets ressourcer, kompetencer og arbejdspunkter i forhold til kommende skolestart.

Er der brug for, at forældre og personale mødes til samtaler ud over det, laver vi individuelle aftaler.